رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهردار مشهد: ساماندهی بافت پیرامونی حرم مطهر یک موضوع فرابخشی است

  • کد خبر: ۱۷۷۵۱۴
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹
شهردار مشهد: ساماندهی بافت پیرامونی حرم مطهر یک موضوع فرابخشی است
شهردار مشهد با اشاره به انتصاب معاونان عمران و حمل‌ونقل و همچنین اقتصاد و سرمایه گذاری گفت: کلان پروژه‌های عمرانی به سرعت آغاز و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، "محمدرضا قلندرشریف" در مراسم تکریم و معارفه جمعی از مدیران شهری که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد؛ با تقدیر از تلاش‌های شهردار سابق منطقه ثامن افزود: جناب آقای نورین‌مقدم از نیرو‌های پرتلاش شهرداری هستند و زحمات زیادی در مناطق مختلف شهرداری و سایر بخش‌ها متحمل شده‌اند و برهمین اساس در ادامه از تجربیاتشان در مسئولیتی جدید استفاده خواهیم کرد.

تعیین تکلیف ۸۴درصد پروژه‌های منطقه ثامن

وی اضافه کرد:، اما اکنون از جناب نورین مقدم درخواست کرده‌ایم با توجه به اینکه بیش از ۸۴ درصد از پروژه‌های منطقه ثامن را با توجه به طرح تفصیلی جدید تعیین تکلیف کرده‌اند مدتی را در کنار جناب آقای منبتی در حوزه شهرسازی باشند تا ۱۶ درصد باقی مانده از پروژه‌ها که البته بخشی مرتبط با آستان قدس رضوی است نیز تعیین تکلیف شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه شاید وسعت منطقه ثامن از نظر جغرافیایی زیاد نباشد، اما یکی از نقاط خاص مشهد و جمهوری اسلامی ایران و حتی جهان اسلام است که حرم مطهر همانند نگینی درخشنده در آن قرار گرفته اظهارکرد: منطقه ثامن ۳۴۰ هکتار وسعت دارد که بیش از ۷۰ هکتار آن بافت پیرامونی حرم مطهر است.



قلندر تصریح کرد: همه می‌دانیم که درحوزه منطقه ثامن از گذشته غفلت‌هایی شده است، ابتدا طرحی به نام مرحوم کازرونی اجرایی شد که در سال ۱۴۰۰ اصلاحاتی درآن انجام شد که البته همین اصلاحات نگرانی‌هایی را هم ایجاد کرد، هرچند شهرداری در آن نقشی نداشته است، اما به هرحال باید اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص طرح بافت پیرامونی حرم مطهر جلسات مختلفی را در استان و تهران برگزار کردیم که یکی از این جلسات با حضور مدیرکل بازرسی خراسان رضوی بود خاطرنشان کرد: طرح بافت پیرامونی حرم مطهر یک موضوع بسیار مهم و فرابخشی است و صرفا مربوط به شهرداری مشهد نیست.

قلندر تصریح کرد: شهرداری نمی‌تواند به تنهایی مسئله را جمع کند و این در طول مدت زمان گذشته ثابت شده است، برهمین اساس ما به دنبال این هستیم که انسجام و تعامل را در اجرای طرح برگردانیم.



شهردار مشهد ادامه داد: معتقدیم برای اجرا و به سرانجام رساندن طرح نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر تمام بخش‌ها از جمله دولت، آستان قدس رضوی، استانداری پای کار بیایند و شهرداری نیز به عنوان عامل اجرایی اقدمات را انجام دهد.

وی با بیان اینکه البته دراین میان اصل کارمردم و سرمایه گذاران هستند اظهار کرد: باید با همکاری و تعامل طرح به سرانجام برسد، زیرا اکنون خجالت می‌کشیم وقتی در بافت حضور پیدا می‌کنیم و می‌بینیم زائران و مجاوران در وضعیت نامناسب این محدوده تردد می‌کنند.

یکپارچه کردن مدیریت بافت منطقه ثامن

شهردار مشهد با تقدیر از تلاش‌های معاونت عمران، حمل ونقل وترافیک در این حوزه افزود: یکی از تکالیف جناب آقای منبتی در منطقه ثامن یکپارچه کردن دوباره مدیریت بافت و مدیرعامل شدن دوباره شهردار منطقه ثامن دررشرکت عمران و مسکن سازان ثامن است که باید به صورت جدی پیگیری شود تا با انسجام و تعامل کار سرعت بگیرد.

قلندر اضافه کرد: جلسات و صحبت‌هایی را با تولیت معزز آستان قدس رضوی، استاندار و مدیرعامل شرکت بازآفرینی کشور درخصوص بافت پیرامونی حرم مطهر داشته‌ایم و همه نگران هستند، زیرا آبروی نظام اسلامی است.



وی تصریح کرد: اقدامات خوبی تاکنون انجام شده، اما هنوز مباحث مهمی، چون ساماندهی وشکل‌گیری فضا‌های مجود دربافت فرسوده، کمبود پارکینگ و موضوعات مرتبط با پدافند غیرعامل را داریم که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

شهردار مشهد ادامه داد: با توجه به تجربیاتی که جناب آقای منبتی دارند و اهمیت کار، از ایشان خواستیم تا مدیریت منطقه ثامن که متعلق به تمامی جهان اسلام وخدمت به همه زائران امام رضا (ع) و مردم ایران است را برعهده بگیرند که با روی باز پذیرفتند.

قلندربا بیان اینکه وقتش است که منطقه ثامن سروشکل مناسبی بگیرد خاطرنشان کرد: از جناب آقای منبتی که سمت مشاورعالی شهردار را نیز برعهده دارند درخواست داریم تا تمام توان خود را در این راه بگذارند و مانیز به صورت کامل حمایت خواهیم کرد.



وی به انتصاب معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اشاره و اظهار کرد: جناب آقای محمدیان فردی شناخته شده، توانمند و متخصص هستند که سال‌ها قبل نیروی شهرداری مشهد بودند و سپس دوازده سال در شهرداری تهران مشغول فعالیت شدند، اما با رایزنی‌های بسیار با جناب وزیر کشور، آقایان جمالی نژاد و زاکانی موافقت شد تا دوباره درشهرداری مشهد و این‌بار به عنوان معاون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک مشغول فعالیت شوند.

شهردار مشهد افزود: آقای محمدیان نیروی توانمندی و تحصیلکرده این حوزه هستند که هشت سال به عنوان دبیر شورای همتای کشور و همچنین مدیرکل حمل ونقل و ترافیک کشور فعالیت داشته و تجربیات بسیار خوبی دراین زمینه به همراه دارند؛ امیدواریم از این تجربیات در مشهد به خوبی استفاده کنند.

قلندر اضافه کرد: بیشترین پروژه‌ها به ویژه کلان پروژه‌های ما عمرانی و ریشه حمل‌ونقلی دارد به ویژه بحث احداث خطوط مترو که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و فاز اول خط سه از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) باید بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

کلنگ زنی پروژه اتصال بولوار امام خمینی (ره) به میدان انقلاب

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی سطح سوم میدان شهید فهمیده به زودی آغاز خواهد شد اظهار کرد: همچنین به دنبال آن هستیم تا پروژه اتصال بولوار امام خمینی (ره) به میدان انقلاب را نیز کلنگ زنی کنیم.

شهردار مشهد تصریح کرد: همچنین پروژه ساماندهی و اصلاح سه راه فردوسی که یکی از ورودی‌های مهم شهر است نیز مد نظر قرار دارد که طرح اولیه آن تکمیل شده است و امیدواریم به زودی عملیاتی شود.

قلندر گفت: اتصال بزرگراه چناران به مشهد از طریق تقاطع چهارسطحی آزادگان ترافیک را به این محدوده منتقل می‌کند که باید برای آن برنامه‌ریزی شود لذا از حوزه عمران و حمل‌ونقل خواسته‌ایم طرحی را برای اتصال بولوار امام رضا (ع) طرقبه به بولوار نماز از طریق تونل را بررسی کنند.

احداث بزرگترین بوستان مشهد

وی با اشاره به بوستان بزرگ جهان‌شهر نیز خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوب دوره ششم به سرانجام رساندن انتقال پادگان و بازگشایی مسیر‌های آن بود، اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود اجرای پروژ‌های تعریف شده در آن به ویژه احداث بزرگترین بوستان مشهد تحت عنوان جهان‌شهر به مساحت ۱۲۵ هکتار در چهار فاز در فضای سبز اراضی پادگان است.

شهردار مشهد افزود: همچنین یکی دیگر از پروژه‌های کلان در این دوره احداث بوستان ۷۳ هکتاری در محدوده شهرک شهید رجایی است که در فاز اول رینگ اطراف آن به مساحت ۱۳ هکتار اجرا خواهد شد که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده عملیات اجرایی این پروژه ظرف دو سه هفته آینده آغاز می‌شود.

قلندر ادامه داد: در این بوستان یک پردیس ۷ هکتاری ویژه بانوان، زمین‌های بازی روباز، شهربازی و... نیز پیش بینی شده و معتقدیم احداث این بوستان ۷۳ هکتاری یکی از محرک‌های بزرگ توسعه در حاشیه شهر خواهد شد.

برقی کردن اتوبوس‌های درون شهری

وی ادامه داد: برقی کردن اتوبوس‌ها یکی از اولویت‌های دیگر ما در حوزه حمل ونقل است که مذاکرات آن انجام و قرار است ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به صورت پایلوت در خط سه بی ارتی راه اندازی شود که آقای محمدیان باید آن را پیگیری کنند تا این اتفاق محقق شود.

شهردار مشهد افزود: پروژه‌های نیمه تمام اولویت‌مان است و درحال تعیین تکلیف آن‌ها هستیم و باید تا پایان سال پروژه‌های نیمه تمام جمع شود.

وی با اشاره به اینکه معاونت اقتصادی باید به دنبال جذب سرمایه گذار برای احداث شهربازی‌های بوستان ۷۳ هکتاری و بوستان خورشید باشد اظهار کرد: در کنار این پروژه‌ها درنظر داریم تا میدان بارمرکزی شهر را نیز درهمین محدوده از شهر به عنوان محرک توسعه اقتصادی شرق مشهد احداث کنیم.

شهردار مشهد تصریح کرد: در حوزه ساماندهی میدان معراج شهدا و ساخت المانی فاخر برای این میدان و شهدای گمنام کوهسنگی نیز پروژه‌هایی در دست برنامه‌ریزی و اجرا داریم.

قلندر درادامه با اشاره به تکریم معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری مشهد نیز گفت: جناب آقای عیدی که به دلیل ماموریت و سفر به سبزوار در این جلسه حضور ندارند فردی پرتلاش، پاکدست و توانمند بودند و زحمات زیادی را در حوزه اقتصادی متحمل شدند که از این بابت تشکر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از اتفاقات خوبی که با تلاش ایشان و همکارنشان رقم خورد انتشار ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بود که رتبه اول را در کشور کسب کردیم و از این بابت از آقای عیدی سپاسگزاریم و این را هم اعلام می‌کنم که ایشان به عنوان مشاور شهردار و بخش‌های دیگرربا ما همکاری خواهند داشت.

شهردار مشهد تصریح کرد: جناب آقای محمدی مقدم نیز که اکنون به عنون معاون شهرداری و رئیس سازمان اقتصادی‏ و سرمایه گذاری منصوب شده اند از نیرو‌های قدیمی توانمند، فعال و متخصص شهرداری در حوزه اقتصادی هستند که به حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری استان و شهردری آگاه هستند.

قلندردادامه داد: ایشان می‌دانند که صرفا حوزه اقتصادی زیاد برای ما مهم نیست، اما حوزه سرمایه گذاری از اهمیت بسیاری برخوردار است و مشکل ما نیز در همین بخش است.

وی اضافه کرد: با توجه به قانون درآمد‌های پایدار اصل درآمد کلان‌شهر‌ها درجذب سرمایه گذار است آن‌هم نه تنها سرمایه گذار داخلی بلکه سرمایه گذار خارجی، سرمایه گذاران متعددی آماده هستند به شهرداری ورود پیدا کنند و این تغییر وتحول باید این روند را تسریع کند.

شهردار مشهد افزود: براین نکته تاکید داریم که پروژه‌های قبلی باید تعیین تکلیف شده و درکنارآن پروژه‌های جدید نیز آغاز شود؛ یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند حوزه اقتصادی ورود پیدا کند بافت فرسوده حرم مطهر است که باید حضوری پررنگ داشته باشیم.

قلندرشریف با بیان اینکه بار‌ها اعلام کرده‌ایم که رقیب سرمایه گذاران نیستیم بلکه رفیق آنان هستیم اظهار کرد: ما از سرمایه گذاران حمایت کرده و برای آنان سنگ اندازی نخواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: بار‌ها اعلام کرده‌ام که سیاست ما مدیریت تکمیلی است یعنی همه مدیران باید همدیگر را حمایت و درانجام امور به هم کمک کنند تا بتوانیم در خدمت بهتر به مردم موفق عمل کنیم.

شهردار مشهد گفت: در کنار این موضوع همه معاونان، مدیران و شهرداران مناطق موظف هستند در جلسات کمیسیون‌های تخصصی به موقع شرکت کنند و این باعث می‌شود مصوبات پخته تری در صحن علنی داشته بشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->